logo
  • Vierslagleren
    Leraar primair onderwijs
    Maak elke dag het verschil voor een nieuwe generatie
  • Mathijs
    Leraar primair onderwijs
    Maak elke dag het verschil voor een nieuwe generatie
  • Vierslagleren vo
    Leraar primair onderwijs
    Maak elke dag het verschil voor een nieuwe generatie
Wat draag jij bij?

Elke dag maken leraren het verschil





Zo vind je werk in een taalklas

Zo vind je werk in een taalklas

Wil jij je tijdelijk inzetten voor vluchtelingenkinderen door les te geven aan een taalklas? Je kunt hiervoor natuurlijk op zoek gaan naar vacatures via de lerarenpool vluchtelingenklas. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden om een taalklas te vinden. Lees de tips en vergroot je kans op een leuke klus! 1. Laat weten waarom Laat je motivatie voor je werken en schrijf een duidelijke tekst waarin je uitlegt waarom je
Lees meer
Snuffelstage Amsterdam | misima / Shutterstock.com

Vind een baan in het Amsterdamse openbaar onderwijs

Zoek jij werk? De Brede Selectie van Openbaar Onderwijs Amsterdam biedt de mogelijkheid tot een reguliere aanstelling in de A-pool voor talentvolle, breed inzetbare leerkrachten.
Lees meer
Vluchtelingenklas

Een steentje bijdragen aan de vluchtelingenproblematiek

Irene Haaijema (37) werkt al ruim zestien jaar als leraar op een ´zwarte´ basisschool in Amsterdam Noord. Op zoek naar een nieuwe uitdaging stuitte ze op de lerarenpool voor vluchtelingklassen. ´Ik denk dat ik hier enorm van kan leren.´ Een doorsnee lerarenbaan heeft Irene Haaijema nu al niet. Op haar school in Amsterdam Noord heeft ze kinderen van veel verschillende nationaliteiten in de klas, die het Nederlands vaa
Lees meer
  • Jacques Verheijke

Iedere leerkracht en begeleider verdient een mastertitel

Jacques Verheijke adviseert leerkrachten, directies en schoolbesturen over professionaliseren. Hij is nauw betrokken bij de master Sen (Special Educational Needs) en vindt het van groot belang dat alle leerkrachten zich blijven ontwikkelen. ‘Leerkrachten die een master gaan volgen hebben daar op verschillende manieren veel baat bij,’ vertelt Verheijke. ‘Ik hoor van studenten dat het ze inspireert, dat ze veel praktis
Lees meer
  • Michelle

Lotte wil meer betekenen voor het onderwijs met een master

Lotte van Duivenboden studeerde in juni 2015 af aan de academische pabo. Ze besloot niet direct full time te gaan werken, maar een master te gaan volgen. Door de Tegemoetkoming Studiekosten Onderwijsmasters kan ze haar kennis nu verbreden met de master onderwijskunde. ‘Voor de klas staan vind ik heel erg leuk, maar tijdens de pabo merkte ik al dat ik ook heel veel andere dingen interessant vond,’ vertelt Lotte. ‘Ik h
Lees meer
  • Sasja

Snuffelstage zet Sasja aan er echt weer voor te gaan

Sasja Reijne (29) werkt in Goes en heeft een tijdelijk contract. Er zijn in de regio maar weinig banen. Daarom wilde ze de mogelijkheden in Rotterdam verkennen. Ze liep een snuffelstage op de Prins Willem Alexanderschool in Rotterdam. ‘Ik had niet verwacht dat het zó leuk zou zijn.’ ‘De leerkracht waarbij ik meeliep tijdens de stageweek heeft me heel erg geïnspireerd,’ zegt Sasja. Voordat ze naar Rotterdam ging, had
Lees meer
  • RTC

Kansen voor werk en persoonlijke groei via een RTC

Werk jij al een tijd in het onderwijs en wil je je graag blijven ontwikkelen? Of ben je juist op zoek naar een manier om aan het werk te komen binnen het primair onderwijs? Regionaal transfercentrums (RTC’s) zijn samenwerkingsverbanden tussen scholen die zowel zittende als startende leerkrachten kansen kunnen bieden. Voor schoolbesturen is het een uitdaging om voldoende kwalitatief personeel hebben en vervangingen op
Lees meer
  • Rene en Nadie

Vierslagleren: kennis delen in de school

Stichting Optimus in Cuijk stimuleert leerkrachten om een master te volgen. Dit is niet alleen goed voor de persoonlijke ontwikkeling en kennis van de leerkracht, maar ook voor de school én de stichting. René en Nadie volgen op dit moment allebei een master. René specialiseert zich in het individuele kind met de master SEN en Nadie verdiept zich in onderwijskundige zaken door haar master onderwijskunde. Om hier tijd
Lees meer
  • Noortje & Marjo

Noortje en Marjo gaven hun vaste klas op voor invalwerk

Noortje (62) werkte jarenlang op één school. Marjo (56) werkte meestal 7 tot 8 jaar op een school. Allebei stonden ze voor een eigen groep. Sinds een aantal jaar werken ze voor een invallerspool in Noord Brabant. En dat bevalt ze zo goed dat ze er graag nog jaren mee doorgaan. De dames stapten allebei vrijwillig op bij hun vorige baan om naar de invallerspool te gaan. ‘Na 38 jaar op dezelfde school gewerkt te hebben,
Lees meer